Co jeść zamiast słodyczy?

Cukier jest dziś wszechobecny i działa na ludzki organizm równie uzależniająco, jak narkotyk. Czasem nawet nie spodziewamy się, że za popularnymi hasłami na opakowaniach produktów typu „light” lub „fit” kryją się olbrzymie ilości cukru lub różnego rodzaju zbędnych słodzików. Co zrobić, kiedy apetyt na słodycze jest ogromny, ale dieta i chęć zmiany trybu życia zmuszają nas do odstawienia łakoci? Jak zastąpić słodycze? Czy można jeść zdrowo, a przy tym smacznie i bez wyrzeczeń?

Zdrowe zamienniki cukru, gdzie ich szukać?

Istnieje kilka produktów, które ze względu na swoją słodycz mogą zastąpić nam cukierki, ciastka i batoniki. Co jeść zamiast słodyczy na diecie? Zacznijmy od świeżych i suszonych owoców, które posiadają w sobie cukier (fruktozę), ale oprócz tego bogate są w witaminy i mikroelementy, wspomagające pracę naszego organizmu. Rodzynki zamiast słodyczy to doskonały sposób na zdrowszą przekąskę do podjadania w trakcie dnia, dodatek do porannej owsianki, zamiennik cukierków i słodkich żelków. Podobnie sprawdzą się tu daktyle, suszone morele, żurawina, liofilizowane maliny, banan. Czasem sięgamy po słodycze, ponieważ mamy silną chęć podjadania, która może być spowodowana stresem, zmęczeniem, spadkiem cukru i tzw. wilczym apetytem. Warto mieć wówczas pod ręką coś, co możemy „pochrupać” bez spożywania pustych kalorii, zbędnej ilości cukru i tłuszczy. Takim rozwiązaniem mogą być wafle ryżowe, orzechy, migdały, warzywa pokrojone w słupki. Zdrowe przekąski zamiast słodyczy pomogą nam w „odzwyczajeniu” organizmu od spożywania nadmiaru cukru.

„Dietetyczne” batoniki – obalamy mit

Czasem chcąc zrzucić kilka zbędnych kilogramów, sięgamy po batoniki, oznaczone jako dietetyczne, pełne ziaren, zdrowych zbóż i owoców. Nie zwracamy jednak uwagi na fakt, że cukier w ich składzie jest na bardzo wysokiej pozycji i chociaż z pozoru wydają się być zdrowe, a „ekologiczna” szata graficzna opakowania nas przyciąga – fakty są zupełnie inne. Zatem owoce zamiast słodyczy są zdecydowanie lepszą i zdrowszą alternatywą.

Przyzwyczajenie do deserów i słodkich podwieczorków – proste sposoby

Niektóre osoby nie wyobrażają sobie dnia bez ulubionego ciasta, torciku lub muffinki w porze lunchu. Zastanawiają się wówczas, co słodkiego zjeść a diecie? Co do kawy zamiast słodyczy sprawdzi się najlepiej? Istnieje pewna alternatywa. Są nią zdrowe wypieki, np. ciasta marchewkowe lub z buraka, gdzie zamiast białego cukru możemy użyć miodu, melasy lub cukru kokosowego albo brzozowego. Choć nie jest to pełna rezygnacja z łakoci, to możemy w ten sposób wypracować pewien kompromis. Wiele osób, borykających się z nadprogramowymi kilogramami kocha słodkie napoje, często te gazowane i najbardziej kaloryczne. Trudno wówczas całkowicie z nich zrezygnować i zacząć pić jedynie wodę, herbatę lub kawę. Świetnym rozwiązaniem jest dodanie do wody trochę soku z ulubionych owoców, dzięki czemu nadamy jej słodkawy lub kwaśny smak. Zamiennikiem słodkiego deseru lub gazowanych napojów do obiadu może być też sok ze świeżo wyciskanych warzyw i owoców, który jest sycący, zdrowy i bogaty w witaminy. Takie smoothie z pysznych słodkich owoców, z dodatkiem siemienia lnianego lub płatków owsianych, to odpowiedź na nurtujące pytanie – co słodkiego na diecie ujdzie nam na sucho?

Gotowa dieta rozwiązaniem na cukrowe dylematy

Jeśli wciąż zastanawiasz się, jak zastąpić słodycze, jak skomponować zdrową dietę bogatą we wszelkie potrzebne makro- oraz mikroelementy i spędza ci to sen z powiek – pomyśl o zastosowaniu gotowej diety skomponowanej przez specjalistów. Ostatnimi czasy ogromną popularnością cieszy się dieta doktor Ewy Dąbrowskiej. Jej dietę nazywa się często „głodówką zdrowotną” i chociaż ma swoich zwolenników oraz przeciwników, to bezsprzecznie wielu osobom pomogła w skutecznej utracie wagi i zmianie trybu życia. Dieta doktor Dąbrowskiej skupia się na spożywaniu warzyw i owoców – eliminuje wszelkie słodycze i puste kalorie z diety. Wydaje się to dość radykalne? Owszem. Ale nie bez przyczyny wokół tego sposobu odżywiania zrobiło się w ostatnich czasach tak głośno. Prawdziwą furorą cieszy się także dietetyczny catering Qczaja (Józefa Kuczaja) popularnego trenera fitness i osobowości telewizyjnej. Konsumenci cenią sobie przejrzystość i prosty przekaz, jaki oferuje właśnie ten catering. Na każdy dzień dostaniemy szczegółową rozpiskę kaloryczności i zawartości mikro- oraz makroelementów w posiłkach.

Szymon Kędzierski
Szymon Kędzierski
Fan dobrego brzmienia. Zakochany w copywritingu, po godzinach strzelnica oraz sporty wodne.
Ostatnio dodane
Powiązane