Chciałbyś, aby Twoje dziecko zagrało w reklamie? To doskonała okazja do tego, aby już od najmłodszych lat szlifować jego talent aktorski. Dowiedz się, jak zgłosić malucha na casting do reklamy dla dzieci i co musisz o nim wiedzieć.
Zobacz: The Voice Kids casting- jak zgłosić dziecko?
Jak zgłosić dziecko do reklamy?
Jeśli chcesz zgłosić swoje dziecko na casting do reklamy Gerber lub innej firmy tworzącej produkty dla najmłodszych, to koniecznie przejrzyj ogłoszenia w internecie. Zacznij od najpopularniejszych portali z anonsami, a być może trafisz tam na interesujące ogłoszenie o sesjach zdjęciowych dla dzieci do reklam. Warto również sprawdzać regularnie strony internetowe różnych marek dziecięcych, gdyż dość często również tam pojawiają się informacje o aktualnych castingach do reklam dla młodzieży i dzieci.
Innym sposobem na zgłoszenie dziecka na casting do reklamy dla niemowląt lub nieco starszych pociech, jest zapisanie malucha do agencji zajmującej się organizacją tego typu przesłuchań. Po przesłaniu zgłoszenia dziecko zostanie zapisane do specjalnej bazy potencjalnych aktorów. Gdy pojawi się casting do reklamy Gerber lub innych produktów dziecięcych, Twoja pociecha zostanie zaproszona na takie spotkanie.
Możesz również śledzić różnego rodzaju grupy i fora tematyczne na portalach społecznościowych. Wielu rodziców dzieli się z innymi informacjami o ciekawych castingach dla dzieci, w których warto wziąć udział.
Gdy znajdziesz interesujące ogłoszenie o castingu do reklamy Gerber lub innej znanej marki, to musisz przesłać zgłoszenie swojego dziecka. Koniecznie umieść w nim niezbędne informacje, takie jak wiek czy płeć dziecka. Do zgłoszenia trzeba także dołączyć zdjęcia oraz filmik przedstawiający malucha. Jeśli organizatorzy przesłuchania, że Twoja pociecha spełnia oczekiwania związane z rolą, to zostaniesz wraz ze swoim maluchem zaproszenie do udziału w castingu do reklamy dla dzieci.
Zobacz: „Zgłoś Remont” casting do programu — jak się dostać?
Ile płacą za udział dziecka w reklamie?
Zarobki dzieci, które wygrały casting do reklamy dla niemowląt lub starszych dzieci, są niższe niż w przypadku dorosłych aktorów. Mimo to maluch może otrzymać całkiem niezłą stawkę wahającą się od kilkuset złotych do nawet kilkunastu tysięcy za udział w reklamie. Nie jest to jednak regułą, gdyż wszystko zależy od tego, jaki casting do reklam dla młodzieży czy dzieci wygrała Twoja pociecha. Im bardziej popularny i rozpoznawalny produkt, tym stawka może być wyższa. Gaża młodego aktora zależy również od liczby dni zdjęciowych czy miejsca, w którym była nagrywana reklama.
Zdecydowanie najwięcej zarabiają maluchy biorące udział w sesjach zdjęciowych dla dzieci do reklam oraz w spotach, w których grają główne role. Na niższe zarobki mogą natomiast liczyć najmłodsi grający postaci na drugim planie lub statyści.
Udział w reklamie to dla wielu dzieci przepustka do dalszej kariery. Jeśli Twoja pociecha zachwyci podczas sesji zdjęciowej dla dzieci do reklam swoją naturalnością i przebojowością, to ma szansę na otrzymanie kolejnych propozycji. Musisz jednak pamiętać, że udział w castingu do reklamy dla młodzieży czy dzieci to zawsze duże przeżycie i nie każdy maluch odkryje w sobie zdolności aktorskie.
Casting do reklamy dla niemowląt — jak wygląda?
Zdecydowanie najbardziej wymagające pod względem organizacyjnym są castingi do reklam dla niemowląt. Są one przygotowywane w taki sposób, aby były jak najmniej stresujące zarówno dla maluchów, jak i jego rodziców. Casting do reklamy dla niemowląt przebiega najczęściej zdecydowanie szybciej niż w przypadku starszych aktorów. Organizatorzy sprawdzają, jak dziecko zachowuje się przed kamerą lub obiektywem aparatu, co pozwala im ocenić, czy konkretny maluch poradzi sobie na sesji zdjęciowej dla dzieci do reklamy.
Podczas castingu dla niemowląt rodzice zawsze są w pobliżu swojego dziecka, daje mu poczucie bezpieczeństwa. Po wykonaniu kilku próbnych ujęć przesłuchanie się kończy, a opiekunowie muszą czekać na informację zwrotną. W przypadku maluchów jest ona przekazywana najczęściej dość szybko, głównie ze względu na to, że małe dzieci bardzo szybko się zmieniają. Jeśli więc chcesz wziąć udział ze swoją pociechą w castingu do reklamy dla niemowląt, to możesz spodziewać się decyzji już w ciągu kilku kolejnych dni. Najczęściej producenci reklam odzywają się wyłącznie do zwycięzców castingu, dlatego brak informacji najczęściej oznacza, że inny maluch lepiej spełnił oczekiwania reklamodawców.