Poszukiwanie nowego miejsca pracy może odbywać się różnymi sposobami. Korzystamy z Programów Poleceń, rekruterzy docierają do nas dzięki metodom takim jak direct i executive search, uczestniczymy w targach pracy bądź branżowych eventach. Jednak tą najbardziej tradycyjną metodą poszukiwania zatrudnienia jest przeglądanie ogłoszeń o pracę. Ofert pracy są tysiące, często więc nawet jeden, drobny szczegół potrafi zdecydować o tym, czy potencjalny kandydat zignoruje dane ogłoszenie, czy na nie odpowie. W przypadku ogłoszeń rekrutacyjnych dotyczących branży kreatywnej tym jednym szczegółem może być layout! Na co jeszcze warto zwracać uwagę publikując ofertę pracy? Podpowiadamy – zapraszamy do zapoznania się z artykułem.
Jak tworzyć ogłoszenie o pracę?
Sposoby pozyskiwania pracowników są różne, skupmy się jednak dziś na tym tradycyjnym. Zredagowanie ogłoszenia o pracę wcale nie jest proste. Oferta musi przecież być nie tylko zachęcająca, ale i przejrzysta, a do tego musi zawierać całkiem sporo istotnych informacji. Dlatego tworzenie ogłoszenia o pracę każdorazowo warto rozpocząć od spotkania z Hiring Managerem, na którym ustalimy profil idealnego kandydata.
Hiring Manager wskaże, jakie umiejętności i kompetencje powinna posiadać osoba zatrudniona na danym stanowisku. Podpowie także, jak będą wyglądały obowiązki nowego pracownika, na jakich programach będzie pracował oraz jak wygląda zespół, do którego dołączy. Kolejno Hiring Manager wraz z zespołem HR ustali także dokładny budżet przeznaczony na wynagrodzenie dla nowego pracownika oraz omówi szczegóły dotyczące sprzętu pracowniczego.
Dopiero po takiej rozmowie, rekruter będzie w stanie stworzyć ogłoszenie, które dotrze do pożądanej grupy docelowej. Warto bowiem pamiętać, że nie tylko wynagrodzenie ma wpływ na to, czy kandydat odpowie na ogłoszenie – liczy się także sposób komunikacji czy narracja, jaką zastosujemy.
Aby ułatwić Wam to zadanie, przygotowaliśmy kilka porad, które warto wdrożyć w życie, konstruując ogłoszenie o pracę dla branży kreatywnej.
Rekrutacja pracowników dla firm – Saleswise.pl
Ogłoszenie o pracę dla branży kreatywnej – jak powinno wyglądać?
Po pierwsze – podaj kwotę przewidywanego wynagrodzenia lub widełki finansowe. Oczywiście nie tylko wynagrodzenie jest istotne podczas poszukiwań pracy, jednak nie można zaprzeczać faktom – pracujemy po to, żeby zarabiać. Każdy wycenia swoje umiejętności i kompetencje w inny sposób więc dla każdego inny poziom wynagrodzenia będzie satysfakcjonujący. Poza tym badania jasno wskazują, że oferty, które zawierają informacje o wynagrodzeniu cieszą się o wiele większym zainteresowaniem. Czas jest na wagę złota! Mało kto chce angażować się w proces rekrutacji, nie wiedząc, czy wynagrodzenie i warunki zatrudnienia będą dla niego interesujące. Jawna informacja o wynagrodzeniu jest też ułatwieniem dla rekrutera – już na wstępie pomaga wyeliminować osoby, dla których dana stawka będzie zbyt niska. Skraca to znacznie proces selekcji.
Po drugie bądź kreatywny! Wyróżniające się ogłoszenia lepiej przyciągają wzrok, budują zaufanie i pozytywny wizerunek firmy. Branża kreatywna lubi pomysłowe oferty – stwórz więc ciekawy tekst, zastosuj grę słowną, zachowaj dystans i poproś firmowego grafika o stworzenie wyjątkowego layout’u ogłoszenia. Zadbajcie przy tym nie tylko o estetyczny wygląd, ale również o przejrzystość oferty. Kandydat powinien od razu widzieć najważniejsze informacje i korzyści, jakie wynikają z podjęcia pracy w Waszej firmie.
Po trzecie unikaj non-stop powielanych frazesów i sztampowych sformułowań. Oczywiście, w ogłoszeniu można pozwolić sobie na odrobinę luzu czy nawet kolokwializmów, ale wszystko z umiarem. Staraj się także przedstawić realne korzyści z pracy w firmie – młody, dynamiczny zespół i owocowe środy ogólnie rzecz biorąc nie robią już na nikim wrażenia, a wręcz przeciwnie, potrafią nawet wprowadzić w irytację.
Po czwarte dopasuj nazwę stanowiska do obowiązków. Jeśli lista obowiązków jest dłuższa niż coroczna lista prezentów wysyłana do Świętego Mikołaja, to prawdopodobnie znak, że nie szukasz Juniora ???? Pamiętaj, że copywriter nie musi być specjalistą od social media, a specjalista od social media ekspertem w tworzeniu kampanii offline. Staraj się także unikać przedziwnych nazw stanowisk, których nikt nie rozumie. Talent Delivery Specialist, Ninja IT czy Corporate Magician ani nie są zabawne, ani dokładnie nie precyzują tego, czym pracownik będzie zajmował się w firmie.
Po piąte zadbaj o ortografię i interpunkcję. Zanim, opublikujesz ogłoszenie o pracę sprawdź dokładnie pisownię lub poproś o pomoc firmowego redaktora/copywritera. Błędy ortograficzne, błędy interpunkcyjne, literówki i niepoprawna składnia nie stawiają firmy w dobrym świetle.
Powodzenia!
Artykuł sponsorowany